Romantiek in de slaapkamer...

12:12

Ik snap het. Met deze titel is je hart sneller gaan slaan. Sloeg hij misschien zelf een slag over en werden je handjes klam. Laat ik je vandaag geen huishoudelijke mededelingen doen over het wel en wee van het creeren van dé romantiek a la himself in de slaapkamer. Nee heus, al zal de inspiratie van vandaag misschien... ach, dat ter zijde. Lees je mee?



Sfeer in huis. Dat is wat we willen. En dat creeren we zelf. Een nieuwbouwhuis is als een wit schilderij werd me eens gezegd. Je moet hem eerst gaan beleven. De ruimtes gaan voelen, gaan ontdekken en dan komt de sfeer vanzelf. Toch? Misschien is dat wel de reden dat afgelopen twee jaar steeds meer kleur is aangebracht in/op ons witte 'doek' / huis. Want waar ik het eerst een heerlijk gevoel vond om alles wit te hebben. Ben ik het wit toch een beetje gaan verafschuwen. En dus -ik schreef er al eerder over-  werd de noir en blanc serie in huize van Dijk al snel een trendzetter. In de slaapkamer gaven we de achterwand de kleur Charleston Grey. Wauw. Nog elke dag spat de warme sfeer van deze kleur de wand af. En ja, dat is wel lekker in een slaapkamer. Maar toch miste ik wat. Vandaag een kijkje in de slaapkamer van Mama van Dijk.

Je kent het wel, de haast in de ochtend, je slaat je bed open, gooit een raam los en begint aan de nieuwe, zo zalige nieuwe dag. Als je broodje hagelslag ondertussen (bijna) het gehele maagdarmstelsel heeft gezien kleed je je aan. Op de slaapkamer.. daar sta je dan. Rommelig zeg, wat oogt het toch vreselijk rommelig zo..  Snel sla je de kastenwand dicht en maak je het bed op. Helaas zit dat dekbed ondertussen onder de kreukels en vouwen. -Ikhouerzónietvan!-. Zo strak als mogelijk vouw ik mijn bed dicht over mijn kussens heen. Opmaken op z'n Europees. Strak saai, en zeker niet romantisch. En dus ging ik op zoek naar dé manier op met enkele tips een romantisch sfeertje te geven aan je bed en dus aan je slaapkamer!

Een bed opmaken a la romantisch, hoe doe je dat?. -Voor de vele mannelijke volgers, let op(!) hier scoor je punten mee!- Wist je dat mannen het liefst hun bed zó uitstappen, de dekens zowaar half over de grond draperen(!), om savonds het bed zo weer in te stappen? Een gevalletje mannen komen van Mars? Ik vind het prima, als "mijn" bed maar word opgemaakt en er geen plastic in mijn mars zit!! -weird eigenlijk eh, dat mars verhaal- We dwalen af.. Precies ja. Romantisch een bed opmaken. Zullen we het maar gewoon in stappen doen? Of nee, laat het beeld maar voor zich spreken!

Die avond lopen we samen naar boven om Naomi naar bed te brengen. De deur had ik open gezet. Hij, hij zou dat sfeertje toch echt moeten voelen!! Zelfs die nuchtere hij, dacht ik... Zelfverzekerd loop ik na boven.. iets langzamer loop ik met dochterlief langs de openstaande slaapkamerdeur.. maar de reactie blijft uit.. Niets, helemaal niets. "Lieeefff, zie je dan helemaal niks anders?" vraag ik met de teleurstelling vanuit mn tenen. Uhh... wat?? Je hebt het bed op gemaakt?Leuk.. " Leuk? Gewoon alleen maar een beetje leuk? Super gezellig, romantisch ultra sfeervol misschien"? Tja, mannen komen van Mars en vrouwen..









Een heerlijk warm sfeerlicht, gebruik gemaakt van verschillende soorten stofjes, een sprei over het bed, een heerlijk kleedje over de rand gedrapeerd en natuurlijk dé sfeermaker; Kussens! Heel veel kussentjes! Zet de hoofdkussens tegen de rand op, sla de dekbed iets om en de rand van het omgeslagen stukje nog een keer extra voor een 'vol' effect van je dekbed. En plaats de kussentjes stijlvol, maar iets speels achter elkaar. En gooi de gordijnen niet te ver open, zodat er een schemerig sfeertje ontstaat. 

 Ik zeg, Slaapkamer Sfeervol; Check! Vind je ook niet?

-x- Mama van Dijk


Leuk als je reageert!

1 reacties

  1. Heel sfeervol! Gaaf!!
    Idd heel herkenbaar die mannen:):)

    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen