Baby

We krijgen je dochter niet stil..

08:27

Huh? Krijg je mijn dochter niet stil? Snel loop ik de oppasjuffrouw achterna richting de kinderoppas. Brullend zie ik mijn dochter in de armen van een onbekende dame bungelen. Zodra ze me door heeft strekt Naomi haar handjes recht voorruit en de ontlading van zojuist volgt. Ik probeer haar te troosten wat nog heel niet zo makkelijk blijkt. Tja, mama was met papa in de kerk. En Naomi ging zoals vaker naar de kinderoppas. Zou het weer een fase zijn, of.. ?

Ondanks dat ze wel wat moe was besloten we haar toch mee naar de kerk/ de oppas te brengen gisterenmiddag, ze had immers haar middagslaapje niet gemist. Dat ze wellicht toch nog niet helemaal lekker in haar velletje zat bleek al snel toen we uit de kerk werden gehaald. We krijgen haar niet stil, kom je, wuifde ze. Ik had al een onderbuik gevoel en daarom waren we achterin gaan zitten. Ergens leek ik vaker als normaal de achterdeur van gang naar de oppaszaal in de gaten te houden. Nog maar zo'n 25 min geleden hadden we haar daar neergezet en nu (al) kwamen ze ons halen. Ach wat trof ik een overstuur meisje.

Dat het niet bij draagt aan mijn gevoel over het wegbrengen van Naomi moge duidelijk zijn. Gelukkig zie ik na een minuut of 5 weer een lachje achter haar speen verschijnen. Buiten richting de auto houd ik haar stevig vast. Als we huppeld richting de auto marcheren zingen we; "De wielen van de bus gaan rond en rond, rond en rond...." met haar rood bevlekte gezichtje van het huilen kijken haar sprankelende ogen me aan. In de auto volgt er een bijpassend repertoire van Ruth jacott. Terwijl ik het nummer uit volle borst meezing en in de achteruitkijkspiegel naar Naomi kijk zie ik haar verwonderd terugkijken terwijl ze tussendoor nog wat na-snikt. 



Kom maar hier en leun op mij 

Kijk niet terug maar kijk naar mij 

Al het wachten is voorbij , Leun op mij, Leun op mij  (Ruth Jacott)




Ach, klein prinsesje toch!





-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

0 reacties