Beloofd is beloofd.

14:12

Alweer een week geleden schreef ik over de ziekenboeg in Huize van Dijk, en alhoewel deze veel langer aan bleef houden dan gewenst is de koorts ondertussen op zijn retour. Ook ik werd geveild en verbannen tot totale bedrust zonder alle verplichtingen. En ondanks continue gesnotter, een bijbehorende hoofdpijn en een portie rillingen gaat het al heel iets beter. Ik hoop komend weekend weer te kunnen werken in de wijk en hoop asap weer online te verschijnen met de leukste, liefste, ontroerendste en meer hilarische post's. Ik heb jullie gemist en het kan bijna niet anders dan dat dát gevoel wederzijds is? Vandaag een post die al klaar stond maar waarvan het publiceren uitbleef. Beloofd is beloofd. Iets later dan verwacht, dat vergeef jij me toch?

Wil jij vanavond eens heerlijk los gaan met een lekker recept? Vandaag lees je het bij Mama van Dijk. En zoals je het van Mama van Dijk kent, hij is makkelijk, ja heel simpel en bovenal heel erg lekker.

Aangezien mijn rijstgerechten altijd geneigd waren standaard te mislukken, schrapte ik deze al snel van onze weekmenu's. Tot onze geliefde vrienden enthousiast vertelden over hun, huisgemaakte creatie. Jawel, hij is dus hartstikke gejat. Of beter gezegd, met liefde doorgegeven. En vandaag geef ik hem weer door een jou. Aardig nietwaar? 


Wat heb je nodig? 

Men neme vier handjes zilvervliesrijst voor 4 pers.
(koken volgens verpakking in ruim water voor een paar minuutjes met een snufje zout) 
Ondertussen snijd je 2 kipfilet's in stukjes, 
Vervolgens ga je de filets flink kruiden. Ik pakte van alles; Kurkuma, hot curry, chillipeper, komijnzaad (dat is zo lekker erdoorheen!) peterselie, selderieblad, peper, zout, kerrie.
Dan gaat er een zakje van 400gram italiaanse groentemix bij de kip -Steeds even proeven of je al een lekker pittige basis hebt, anders kruiden we nog even door - 
Als dat lekker even opstaat en de rijst is na het proeven lekker genoeg om afgegoten te worden kun je de extra optionele dingen klaar zetten. Stukjes zoetzure augurk, kroepoek en natuurlijk Wijko satesaus! Zit jij ook al watertandend op de bank? 

Haal dan vlot wat spulletjes in huis en maak vanavond voor je geliefde partner een huisgemaakte nasi. Want terwijl de sate saus in het pannetje op het vuur al een dikke massa begint te worden zet je snel een paar borden op tafel, steek je de kaarsjes aan en serveer je rijst met de heerlijke kip en groentemengsel er overheen. Vergeet je dat vleugje liefde niet? 

Wat zullen jullie smullen, van de nasi. 

-x- Mama van Dijk 



Leuk als je reageert!

3 reacties