De Allerlaatste dag Nederlander. Het vervolg.

11:35

Kun je het je voorstellen? Dat je alle verlangens van je hart, de doodgewone dingen van alle dag, de taal die je je leven lang hebt gesproken opeens niet meer kunt spreken? Simpelweg omdat de liefde van je leven, het prins op het witte paard, de engel uit je dromen, dé ware, een andere taal spreekt? Ik moet er niet aan denken. En toch ben ik (ook een beetje) onderdeel geworden van dit verhaal, je leest het vandaag..



In "de Allerlaatste dag Nederlander", (klik hier voor dié blogpost) vertelde ik je het verhaal van mijn tweelingzus die de wens om naar Israël te reizen vorig jaar van haar wensenlijst kon strepen. Ze vloog naar een oude bekende in Tel Aviv en werd daar al snel stapelverliefd op mijn aanstaande zwager, Ariël, de huisgenoot van haar oude bekende dus. Ze had (heeft) gelijk. Het is een prachtig mens, behulpzaam, betrokken, nuchter en met een ongelooflijk lieve persoonlijkheid. Maar hij is ook Joods/ Israëlisch en spreekt vloeiend Hebreeuws en Engels. Help! Geen Nederlands dus. Omdat mijn tweelingzus de Engelse taal goed beheerst, voelde het voor haar niet als een obstakel of probleem. "Ik denk ondertussen Engels en droom zelfs in het Engels" zei ze me laatst nog. Hmm, die voorstelling kan ik me nog niet goed maken. Ik ben blij dat de liefde van mijn leven ook de Nederlandse taal van mijn hart spreekt. De taal die zo vertrouwd is. Het betekend natuurlijk ook dat we opeens Engels praten met mijn tweelingzus. Ooit zal ook dat wennen en beter gaan, nietwaar? 

Half April vieren we groot feest. Of beter gezegd twee! Eerst stapt zuslief hier in het huwelijksbootje om dit een week later te vervolgen met een gebruikelijk groots feest in Israël. Mama van Dijk vliegt dus ook naar Tel Aviv. Voor het eerst zal ik haar huisje kunnen bewonderen. Door de straten lopen waar zij haar voeten zet. De warmte kunnen voelen van de Israëlische zon die altijd op haar blonde lokken straalt. Even zal ik zijn op de plek waar zij zich zó thuis voelt.. Zo ver weg van huis.. 

Momenteel bereid ze zich in Nederland voor op hun eerste, de Nederlandse, wedding. En dus hebben de zusjes weer wat quality time! En aangezien zij dol is op fotograferen plande we deze week weer een fotoshoot voor (en nog) ter ere van Naomi's eerste verjaardag. Binnenkort kunnen we de foto's dus weer gaan updaten! Dan pas zie je weer hoeveel ze is veranderd in drie maanden tijd (sinds vorige shoot). Tot eind Maart is Laura met haar bedrijf Studio Calau nog in Nederland. Nog snel een shoot doen??? Er is op dit moment een super goedkope actie ter ere van alle feestelijkheden ! Er zijn nog plekjes vrij!









Lief meisje, elke keer als ik naar je kijk stroom ik over van trots, Mama 

Tot eind Maart is studio Calau nog te boeken in Nederland! Vol = Vol dus wees er snel bij! 
Een fotoshoot is in deze actieweken al voor 45,- in te boeken! Klik op bovenstaande link om de actie te bekijken en een reactie te sturen op haar facebook pagina.

Emigreren, je hoort het steeds vaker! Heb jij al eens een emigratie van dichtbij meegemaakt? En hoe vond je dat?

-x- Mama van Dijk





Leuk als je reageert!

4 reacties

  1. Wat een prachtige foto's! En wat een grote stap om te emigreren voor de liefde van je leven, maar wel heerlijk om zo samen te kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het! En tegelijk is het ook best heel moeilijk voor haar! (en ons) -x- Mama van Dijk

      Verwijderen
  2. wow, wat een mooie blog heb jij! En dat allemaal in blogger! Ik ben onder de indruk!
    Sterkte met het komend afscheid, geniet van de tijd nog samen! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aww Tineke, wat een lieve reactie! Ik doe mijn best(^^)! Bedankt! Ik zal zeker ook eens wat vaker een blikje op die van jou werpen:)! -x- Mama van Dijk

      Verwijderen