Nooit zou dat weer hetzelfde zijn..

14:59

Kende jij voorheen geen leven voor 8.30? Of was uitslapen misschien je grootste hobby? Bestonden middagjes shoppen vooral uit terrasjes en wijntjes? En maakte je je enkel en alleen druk over je zomersproetjes in de volle zon daar op datzelfde terras?  Time to change (a bit), cause your a (busy) mommy now! Waar Mama van dijk voorheen uren heerlijk kon struinen tussen de geur van nieuw ongewassen textiel net zo lang tot het ijzer van haar hakken over de straat begon te slijten. Vandaag de dag gaat shoppen anders, een beetje maar.. toch?

Naomi bij de spiegel in haar nieuwe outfit
Samen met mams loop ik naar de stad. Die meterslange stationbak wist ik zonder al te veel schade te parkeren in de mijns inziens veel te volle en krappe overdekte garage. We vervolgen onze weg naar de beruchte Primark als mams vraagt wat ik eigenlijk van plan ben te kopen. Brainstormend gooi ik het op uberleuke zomeritems voor mezelf. En voor Naomi wil ik natuurlijk ook wel even kijken vul ik aan. Binnen besluit ik eerst de kinderafdeling af te struinen naar leuke items. Een uur later lijk ik de halve kinderafdeling zojuist in mijn blauwige stoffen tasje te hebben gepropt. Tijd om de balans op te maken, wat wel en wát vooral niet? Bewust hang ik een aantal minder leuke items weg maar dan ziet mijn oog op weg naar de lift toch ook weer een hoop ander leuks. Ik kan het niet laten om met een zware tas vol uiteindelijk de damesafdeling op te lopen terwijl ik in mijn gedachten puplief thuis alweer hoor roepen om een wandeling. Nog heel even Me-time.. Please!

Eenmaal tussen de damesartikelen struinend zie ik dat dochterlief haar volle fles ranja ondertussen in haar luier heeft geloosd. Snel weer naar boven voor een verschoonronde op een bankje bij de paskamers. Niet veel later vind ik een zwart wit blousje als ik terugkom op de begane grond en een wit spijkerjasje. Ook vind ik nog twee paar toffe zomerslippers en kom ik bij de kassa, of eigenlijk er net voor, achter dat ik de accessoires afdeling heb gemist. Ik wilde zo graag... snel ren ik de rij uit, vis ik een stel oorbellen en armbandjes uit de schappen en gaan we opnieuw richting de kassa. 

Wat een te leuk setje is dit eh?!
Broekje Z8 (SALE), schoenen & jasje primark






















Terwijl dochterlief het ondertussen wel heeft gehad laat ze in een paar schreeuwen weten dat ze het zat is. We zijn bijna klaar, lieverd vertel ik haar in de lange rij bij de kassa terwijl ik achter mij een blonde dame sarcastisch met een norse blik tegen haar gezelschap hoor zeggen; "Nou, daar gaan we weer!!". Sorry?! Hoorde ik dat goed? Met ietwat fronsende blik kijk ik haar aan maar besluit niets te zeggen. Eens op een dag als je je niet meer enkel en alleen hoeft druk te maken om je strak gelakte nagels, je geverfde haar en je zomersproetjes.. Op het moment dat je moeder zult worden en shoppen voortaan anders is. Dan hoop ik dat ik dán eens achter jullie mag staan in de rij bij de kassa en naar je mag glimlachen wetende dat het nu allemaal zo anders voor je is. Want Mama's ruilen hun tijd, energie, terrasjes en shopmiddagjes "heeeeel" graag in voor blije (mooie) kindjes. En weetje? We zouden niet willen dat het ooit meer anders zou zijn.  

Primark, je was weer erg leuk! 

-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

2 reacties

  1. Ziet er leuk uit! Het is inderdaad ook bijna onmogelijk om de primark met weinig spulletjes te verlaten :)

    BeantwoordenVerwijderen