Rishon Leziyyon, Lisa's Farm place.

20:33

Een fijne sneakpeak van foto's hebben jullie kunnen zien, over het wel en wee van een mama alleen op stap hebben jullie gelezen. En dus duiken we vanavond nog iets verder de Israëlische trip in. Want, vertel nu eens meer over de plek waar je verbleef? Is een vraag die veel word gesteld. Erg leuk dat de post's zo vaak worden gelezen. De achterban van lezers leeft zichtbaar mee met het hot-item van de week.

Ons verblijf op het terrein van Lisa's Farm.
Zoals je al kon lezen verbleven we in Lisa's Farm Place. Al eerder schreef ik daar enthousiast over nog niet wetende hoe het echt zou bevallen. Vandaag een eerlijke review. Lisa's Farm bevind zich in Rishon Leziyyon. Aangezien pa en ma al een auto hadden gehuurd en een dag eerder waren geland hoeften wij ( nicht neef en ik) enkel een seintje te geven als we waren geland en kwamen ze richting het vliegveld om ons op te halen. Hoe ideaal en gemakkelijk kun je het krijgen? Terwijl ik naar eigen zeggen in Nederland best een aardig straatje kan rijden kies ik in de chaos van het Israëlische verkeer liever, of beter gezegd heel graag, voor de achterbank. Terwijl ik me geen wegwijs kan maken met de veelal Hebreeuwse belettering op de borden rijd paps hier zichtbaar zorgeloos door! Een gevalletje Been there, done that?

Goed, zogezegd zo gedaan. Terwijl we een tripje van in mijn gedachten zo'n 30 minuutjes afleggen komen we aan in Rishon Leziyyon. Een gezellig stadje voorzien van palmbomen, hier een daar een stel mooie huizen afgewisseld met de wat armere varianten. Terwijl de Navigatie ons verzoekt een U-turn te maken komen we aan de andere kant van de straat waar we al snel een weggetje onverhard worden ingeleid. Net op het moment dat je denkt, waar gaat dit in vredesnaam heen bereik je je bestemming. Wauw. De palmbomen en bloeiende struiken, het groene gazon en sinaasappelgaard, de vrolijke Nederlands en Israëlische gastvrouw en gastheer én de lieve hondjes verwelkomen ons meer dan vriendelijk. Yes, we zijn er! Niet veel later knalt ook mijn telefoon de ene na het andere signaal eruit, WIFI, yes (schreeuwt er vanuit mijn binnenste)! Ja, voor de mensen met een online netwerk is dat toch wel een extra fijne bijkomstigheid.


Die avond worden we hartelijk welkom geheten. Drinken we gezamenlijk op het terras voor het huis een sapje en eten we samen met de al gearriveerde familie. De volgende morgen ontvangen we plastic tasjes en word ons de weg gewezen naar de sinaasappels. Zelf plukken, daarna even naar de gastvrouw brengen om uiteindelijk een volle kan verse jus'd orange terug te krijgen. Terwijl ik met de eerste slok al fantaseer over een sinaasappelgaard in eigen tuin beland ik al snel weer uit mijn dagdroom voor de volgende slok.  Had ik al gezegd hoe hemels dat smaakt? Dát dus!



De huisjes op het terrein van Lisa's farm zijn gezellig knus en goed ingericht. Een hippe badkamer voorzien van ruime douche wastafel en wc en een grote spiegel voor de vrouwelijke bezoeker mag natuurlijk niet ontbreken. Het zijn twee huisjes die doen denken aan twee uitgebouwde wagons beiden voor zo'n 4 personen. Wij waren in één huisje met 5 personen en er werd zonder problemen een extra bed in het huisje gereden. Omdat we zulk mooi weer hadden waren we enkel binnen om te slapen. Mocht je hier langer verblijven en ook eens wat vaker binnen willen zijn? Het huisje is voorzien van airco, een heerlijk zitje met bank, tv, en een eigen keukentje met ruime koelkast. Zeker de moeite waard om te verblijven. Wat mij, ik denk dat ik kan zeggen ons, het meeste aansprak was de hartelijkheid waarmee je word ontvangen. De vragen die je mag stellen, niets is te gek en alles doen ze voor je om je verblijf zo aangenaam mogelijk te maken! En dat alles dan ook nog in het Nederlands kan is toch wel een aangename meevaller. De rest van je Israëlische verblijf kun je nog genoeg stuntelen met je aangelegde Engels of Hebreeuwse talenknobbel, geloof mij!

Jawel, Lisa's Farm krijgt van Mama van Dijk een dikke 9!

Preview 
Nog voor het einde van de week neem ik jullie voor het laatst mee terug een Israëlische flashback in. En dan een méér over dé wedding himself!


-x- Mama van Dijk



Leuk als je reageert!

0 reacties