Enkel, "Sterkte".

13:14

Laatst schreef ik er al over in deze post. Over reacties en felicitaties die bij een tweede kindje ineens zo heel anders kunnen zijn. Vandaag haken we in op een iets praktischer vlak. Naar buiten, de stad in, een rondje langs de beek, een uitje naar de kinderboerderij. Alles is vrij makkelijk in eenvoud. Maar wat als Huize van Dijk zich straks vult met twee paar handjes die reiken omhoog, twee paar beentjes die trappelen om gedragen te worden. En twee oogjes die zich vullen met tranen in het leerproces dat even wachten heet? 

M'n lieve meisje <3!

Mijn grote vriend google laat me in dit soort vragen nooit in de steek. Diverse fora struinde ik af naar ervaringsverhalen en mogelijke tips. Niet veel later lees ik enigszins deprimerende antwoorden op een moeder dat zich het volgende afvraagt. Wat kan ik verwachten bij het krijgen van mijn tweede kindje dat slechts 20 maanden zal schelen met de oudste? Een vraag waar ik herkenning in vind. "Ik wil enkel zeggen; Sterkte!" schrijft de eerste moeder spontaan. Een andere moeder vult aan; "Het zijn tropenjaren ik plande vooral helemaal NIKS! Alleen dan ging het goed" en " Mijn jongste is nu 8,5 maand, nu pas heb ik weer het idee dat ik leef" De laatste opbeurende moeder vult aan. " Het is heel hard werken maar ook best leuk hoor". Mensenlief wat een reacties hoor ik vanuit mijn binnenste.. Een post partum depressie zou je voorafgaand al oplopen door deze liefdevolle ietwat onhandige bemoedigingen.

Gelukkig treft het net ook meer bruikbare tips. Ongeschonden begin ik deze in te lezen. Een duo'wagen of duobuggy of niet? Een meerijd plankje? Een zelfgemaakt zitje voor achter de wagen MET tuigjes. Of uit Amerika/Engeland overgewaaid bestaand mee rijd plankje/zitje met tuigjes. Een (honden?)lijn om je kind bij je te houden tijdens het lopen. Een buggy om aan je bestaande kinderwagen te klikken. Of gewoon een ergonomische draagdoek. Na enig research ben ik al snel volgezogen met handige tips. In mijn volgende post schrijf ik meer over hetgeen me nu echt handig lijkt in praktische zin straks met een (hypermobiel) dreumesje en haar kleine zusje/broertje.

Heb jij tips, goede ideeën of onmisbare aankopen die je aan een mama van twee kunt aanbevelen?

Wat kun je verder verwachten deze week? Je leest eerdaags hoe het staat met de fysio behandelingen van dochterlief en er komt later vandaag weer een terugkomend thema van "de fotoweek" online. Hier alvast een voorproefje van dat kijkje in onze een fijne (afgelopen) week. 



Op de heerlijke zondag fietsen we naar de mini kinderboerderij in de buurt

Same place, Same person. Een jaartje later. En een bos haar rijker.

Ik kookte voor het weekend een heerlijke gevulde groentesoep en serveerde deze met stokbrood en aioli. Hmmm

De kleine charmeur weet nu al harten sneller te doen kloppen.




-x- Mama van Dijk



Leuk als je reageert!

4 reacties

  1. Ik heb er nu twee met een verschil van 20 maanden. En Ninthe loopt ook nog niet. Voor ons is een draagzak echt ideaal. Een duowagen hebben we niet, als ik hem mis kan ik het altijd nog overwegen te kopen. Wel hebben we een meerijdplankje, maar nog niet uitgeprobeerd hoe dat bevalt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He wat leuk! Als jij er zelf op uit gaat is dat dus met de draagzak en wagen! gaaf!

      Verwijderen
  2. Mijn enige tip is niet te snel te veel willen. Gewoon relax en genieten. Wat vandaag niet lukt, kan morgen ook nog. Dan is het prima te doen, want alles wat wel lukt is mooi meegenomen. Pluk de dag! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aah bedankt Tineke! Heerlijk genieten van het moment dus!

      Verwijderen