Nieuwe rubrieken onderweg! En wij zijn op zoek naar jou!

19:55

Nieuwe ideeën, nieuwe inspiratie!
Dat je met een baby (meer) moet plannen zullen de mama's onder ons vast en zeker beamen. De fulltime werkende mama's vermoedelijk al helemaal. Met wonderbaarlijk veel respect kijk ik dan ook wel eens op naar de manier hoe zij nog ietwat ontspannen hun kind net voor sluitingstijd door de supermarkt heen scheuren om die avond nog een gezond hapje te kunnen koken en de koters niet na middernacht nog in bed te hoeven stoppen. Met slechts enkele diensten in de week val ik meer richting het kopje van fulltime moeder en daar ben ik maar wát trots op. Dat dat mag en kan! Ik geniet van het moederschap, ik geniet van het lachende snoetje de hele dag, en droog met liefde haar tranen af aan mijn shirt. Samen op ontdekkingstocht steeds een beetje meer de wereld in. 

Plannen. We doen het allemaal in zekere zin. De één wellicht wat uitbundiger en met een hoop plezier de ander vooral zonder. Ik ben zo'n uitbundige planner. Je dacht al zoiets? Ik heb houvast aan een planmatig bestaan. Nee, ho. Er is voldoende plaats voor een spontaan bezoekje aan het zwembad, een kopje koffie op de hoek, een tripje naar het dorp en blogposts vind je nog steeds niet elke week op dezelfde momenten.. (etc). Maar ik merk dat het leven met een dreumes werkt met een beetje extra routine. Al vanaf het moment dat Naomi's oren konden horen vingen deze alles op. Kon ze zonder dat je het door had overprikkeld raken ná een bezoekje hier of daar. De rust ritme regelmaat ideeën zorgden voor de nodige rust in de tent. En nee, deze "R'en"  bepalen niet dat we elke dag op het zelfde moment, duur of tijd slapen, eten,spelen, knuffelen enzovoorts, wel word er, wat vooral voor de jonge kindertjes onder ons rustgevend werkt, een beetje structuur aangebracht, een beetje planning vooraf. Lekker hoor vind ook Mama van Dijk!

Geregeld spring ik even achter mijn laptopje op een rustig moment van de dag. Vorig jaar startte ik op half Juli met het schrijven van mijn allereerste blogpost. Ik had behoefte aan een plek waar ik mijn gedachten onder woorden kon brengen. Uiteindelijk met een doel voor ogen. Het doel voor ogen om een plek te creëren waar mama's herkenning vinden, inspiratie kunnen op doen en nu en dan worden geraakt met persoonlijke verhalen. Met het nieuwe thema "Inspiration" komt er maandelijks een nieuw item online. Een overdenking, een gedachte, een wijsheid of levensles vanuit de visie van een mama. Inspirerend, denk je ook niet? Daarnaast wil ik (één keer in de maand) een andere mama de plek geven om haar verhaal in een blogpost, te delen. Dit mag uiteraard anoniem in het nieuwe item genaamd "De Gastblogger". Heb jij een indrukwekkend verhaal of iets dat je graag met andere mama's zou willen delen, een unieke gebeurtenis, iets heftigs of juist hilarisch misschien?

Je kunt jouw inzending insturen naar Mamavandijk@gmail.com en wellicht "straalt"
jouw (prachtige) verhaal binnenkort hier! We doen ons uiterste best uw berichten altijd binnen 24 uur te beantwoorden.

We zien uit naar jouw bericht!

-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

2 reacties

  1. Heb je al genoeg gastbloggers? :)

    Gr Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Interesse? Stuur even een mailtje:)! -x- Mama van Dijk

      Verwijderen