nachtouder

De zijlijn

11:55

Hello Monday! Welkom nieuwe week! Ken je dat gevoel dat je soms even moet loslaten? Even moet afwijken van normale dagen. Als moeder moeten we vaak schakelen. We maken keuzes, niet gericht op eigen belang maar met de beste bedoelingen voor het gehele "gezinsleven"..



Afgelopen week, na weken non-stop hoofdpijnklachten besloot ik een stapje terug te doen. Het werd tijd voor wat meer "me-time" aangezien ook mijn energieniveau was gedaald tot beneden 0. Daar zat ik dan bijna dagelijks de hoofdpijn weg te snikken. Even was het op. Ik kon niet meer. Met een afmelding van werk en andere werkzaamheden tot gevolg. Al snel bleek rust de sleutel naar succes. Dochterlief werd vaker en langer ondergebracht bij oma en in het weekend was haar allergrootste maatje; papa, thuis. De hoofdpijn verdween langzaam verder van het toneel en in het afgelopen weekend terwijl ik vanaf de zijlijn zag dat het huis onder leiding van papa werd omgetoverd tot heuse binnenspeelplaats, was ik zelfs weer even hoofdpijnvrij. Een zaligheid, een verademing.


De nieuwe glijbaan werd met plezier ingewijd. 

Dat ik op dit moment door hormonen erg gevoelig ben voor deze terugkerende kwaal bleek wel toen dochterlief besloot dat de nacht niet langer bedoeld was om te slapen. Na alle trucjes uit de kast te hebben gehaald sliep zij uiteindelijk na uren bezig te zijn weer in. En mama? Die voelde tijdens de wandeling naar haar eigen bed weer even dat gevoel alsof ze in een kickboks wedstrijd was beland. Terwijl ik de dreunen tegen mijn hoofd rustig probeer op te vangen val ook ik gelukkig weer even in slaap.

Ondertussen ben ik alweer 18 weken zwanger en geeft mijn lijf aan dat het de kalmte, rust en ontspanning nu even hard nodig heeft naast de zorg voor het gezin. Ken jij (ook) dat zo vroeg in je zwangerschap? En wat hielp jou erbij?

Vanaf de bank in Huize van Dijk wens ik je als (trouwe) lezer alvast een heerlijke, nieuwe week toe!

Tussen de regenbuien door speelde dochterlief het weekend ook lekker buiten.
-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

1 reacties

  1. Vervelend van die hoofdpijn! Ik moest tijdens mijn zwangerschap door klachten (bekken) rustiger aan doen. Hoewel halfweg maart mijn verlof inging, ben ik al vanaf kerst minder en aangepast werk gaan doen. Hopelijk krijg je de hoofdpijn onder controle!

    BeantwoordenVerwijderen