Moederschap

Augustus, zomermaand?!

20:39

Augustus is dan nu echt begonnen. Een heerlijke zomermaand die vooralsnog vooral gevuld is met liters regenwater. Het groene gras en fleurige plantjes hoor je overigens niet klagen. De maand die toch wat zuur begon..

Na een weekend werken zien we uit naar de maandag waarop we verenigd hopen te worden met "tante Laura" (zuslief) die we sinds de Israelische bruiloft alweer maanden niet hebben gezien. Echter word een paar uur voor vertrek de vlucht van haar gecanceld door de stakingen van Easyjet en zijn we genoodzaakt af te wachten tot haar volgende vlucht die haar pas donderdag naar ons kikkerlandje brengt. Gelukkig blijven er nog genoeg dagen over om flink bij te knuffelen en te kletsen voor zij weer vertrekt. 

Tante Laura en Naomi

Maandagmiddag startte officieel mijn eerste behandeling bij de chiropractor, de komende 8 weken word ik flink behandeld om wat verlichting te geven. Fijn! Terwijl ik even alleen word gelaten mag ik mij hijsen in iets dat ze daar "de soepjurk" noemen. Terwijl ik mezelf in een operatiejas lijkende outfit sta te bewonderen in de spiegelwand komt de chiropractor binnen. Staat je goed, lacht hij. Ja, Ja denk ik nog. Ik neem plaats op de behandeltafel waar me word uitgelegd wat de bedoeling is. Mijn vooruitstekende buik valt weg in het uitklapbare gedeelte van de tafel. Adem in, en nu langzaam uit. Niet wetende wat me staat te wachten voel ik me wat gespannen. Niet veel later hoor ik de boel kraken. Een vreemde gewaarwording. Terwijl ik ondertussen een lichte tinteling ervaar vermoed ik dat dit wel eens een gunstig effect kan gaan hebben. Op naar de volgende keer..

Deze maand staat ook eindelijk onze zomervakantie op de planning. Nog bijna 4 weken wachten weliswaar maar dan nu eindelijk een beetje meer in zicht. We hopen 3 weken fulltime van elkaar te genieten. Dit afgelopen jaar was het van een gezamenlijke vakantie nog niet gekomen dus we kunnen stellen; we zijn er aan toe! Niets meer of minder dan echte quality time! Zalig!

Vanaf 17 augustus start hier in het dorp ons toch wel geliefde evenement Ballonfiesta! Een evenement voor jong en oud met een grote diversiteit aan shows. Alhoewel de gehele entourage ondertussen bekend is met de opstijgende ballonnen, de lasershows en lallende jongenlui in de late uurtjes. Dit jaar voor ons een bijzondere editie. 10 Jaar geleden mochten we elkaar daar voor het eerst ontmoeten. Toen we zelf nog als 15 en 18 jarige de lallende jongelui uithingen. Dat dát evenement de start was van wat nu een prachtig gezin is hadden we destijds natuurlijk nooit gedacht. We hopen zeker weer even een bezoekje te brengen!


Verder genieten we hier enorm van een zeer ondeugende dreumes/peuter die de boel met haar glunderende gezichtje flink op stelten kan zetten. Waar eerder het geluid van schuivende billen over de vloer huize van Dijk vulde. Nu zijn dat een paar heerlijke platvoetjes, die zomaar ineens van links naar rechts door de kamer balanceren. Terwijl ik in de keuken het diner van vanavond in elkaar zet hoor ik haar aankomen. Een grijns van oor tot oor, twee kletsende blote voetjes op de grond, twee armpjes wijd. Snel hurk ik, gooi ik mijn armen wijd en al lachend ontvang ik de meest warme knuffel. Wat een toppertje, dat hypermobiele kanjertje van ons.

Wat brengt deze fijne nieuwe maand jullie onder andere?

-x- Mama van Dijk


Leuk als je reageert!

1 reacties

  1. Heerlijk dat jullie drie weken vakantie in het vooruitzicht hebben! Even lekker samen genieten. Mogelijk gaan we ook naar de Ballonfiësta, ben er zelf nog nooit geweest.

    BeantwoordenVerwijderen