Mama's in gesprek

Mama's in gesprek over zwangerschap

06:00



Enkele maanden geleden kwam ik via social media op de website van Echt Mama. Het is het online magazine van mamablogger Corrinne. Een openhartige blog waarin zij haar persoonlijke verhaal doet, gastbloggers laat schrijven en ook "opa" regelmatig aan het woord komt met de meest ludieke posts. Onze leventjes bleken enorm overeen te komen met een eigen mamablog, dezelfde christelijke visie, een rondlopende dreumes en een baby op komst. De komende drie donderdagen stellen wij elkaar in een interview een beetje aan jullie voor. Want hoe beleefd Corrinne bijvoorbeeld haar tweede zwangerschap? Of wanneer voelt zij zich optimaal vrouw? Vandaag het thema 'zwangerschap'. We zetten de antwoorden hier onder elkaar, maar allereerst stelt Corrinne zich even aan je voor. Heel veel leesplezier!

"Mijn naam is Corrinne. Getrouwd met de liefste man ter wereld en samen hebben we een prachtige dochter, Sarah. Op dit moment ben ik in blijde verwachting van ons tweede wonder. Via Echt Mama deel ik een stukje uit mijn eigen leven als moeder en jonge vrouw. Neem daar gerust eens een kijkje"

Hoe bereid jij je voor op de komst van een tweede?

Corrinne - De weken vliegen echt voorbij. Toen ik me goed en wel realiseerde dat het derde -en dus laatste!- trimester was ingegaan ben ik hiervoor bewust momenten in gaan plannen. Door er praktisch mee bezig te zijn, heb ik tegelijk een goede mentale voorbereiding en ben ik straks niet 'ineens' bijna uitgerekend. Zo ben ik al het babyspul gaan uitzoeken, zoals lakentjes en dekentjes, mini rompers en kleertjes die we hadden gekocht voordat Sarah werd geboren. Heerlijk om af en toe daar helemaal mee bezig te zijn. Inmiddels zijn we ook bezig in de babykamer! Soms heb ik een stressvol moment en móet alles het liefst gisteren nog klaar zijn, maar dat komt vast allemaal op tijd goed. :)

Mama van Dijk - Heel anders dan bij een eerste waarin alles voelt als een complete verassing. Bij de eerste had ik veel tijd om internet af te struinen en het ene magazine na het andere te verslinden en de informatie in me op te zuigen. Hier heb ik nu geen behoefte aan maar ook geen zeeën met tijd meer voor. Naast dat je bij een tweede zwangerschap mijns inziens met een stuk minder lang 'boodschappenlijstje' word geconfronteerd -haha- vind ik mezelf er nu in zijn algemeenheid ook een stuk relaxter in staan. Je ben immers zelf ervaringsdeskundige en dit keer richt ik me dan ook vooral op het willen voorbereiden van onze oudste. En haar bij een hoop dingen nu al te betrekken. Verder is het natuurlijk wederom heerlijk om weer met een babykamer bezig te mogen gaan, een mooie (duo)wagen uit te zoeken en samen als gezin te verlangen naar dat wat komen gaat.

Wat is het eerste dat je wilt eten na de bevalling?

Corrinne - Haha, als alles gaat zoals we hopen zou ik wel heel graag snel een lekker broodje rosbief willen eten! Dat vind ik zó lekker! Het liefst eentje die is klaargemaakt door een echte broodjeswinkel. Smullen! Of zal ik toch gaan voor het broodje gerookte zalm....

Mama van Dijk - Oei. Daar vraag je me wat. Ik zou graag kiezen voor het bekende broodje filet american met alles er op en eraan. In de kraamweek maakte de kraamhulp -op mijn verzoek - regelmatig als lunch verse witte bolletjes met schouderham voor me klaar. Op een of andere manier proeft zo'n broodje als ik hem nu zelf bereid echt naar de kraamweek. Een lachwekkende gedachte als ik het zo beschrijf maar daar heb ik nu ook weer zin in. Alcohol heeft sowieso mijn voorkeur niet aangezien ik net zo lief een sapje drink dus daar heb ik geen verlangens naar.

Mama's in gesprek over zwangerschap
Fotocredits Corrinne
Hoe vind jij het om een kindje te dragen?

Corrinne - Wauw, dat is zo iets bijzonders en intens. Elke dag weer ervaar ik dat als een groot wonder. Omdat ik het nu al een keer heb meegemaakt is het al wat concreter. Dat getrappel in mijn buik, dat is ons kindje! Bij Sarah heb ik lang na haar geboorte dagelijks gedacht: ze heeft gewoon ín mijn buik gezeten! Een zwangerschap is niet vanzelfsprekend en ik ben God onwijs dankbaar dat ik dit nu voor de tweede keer mag meemaken.

Mama van Dijk - Ik vind het naast de bijbehorende kwaaltjes een groot en geweldig wonder. Niet te bevatten en intens is het gevoel wanneer je het voor het eerst en daarna steeds opnieuw voelt bewegen. De moederliefde die je voelt vanaf het moment dat je naar de eerste echobeelden kijkt. Het is allesomvattend maar ook niet te omschrijven. Mooi!

Kende jij Corrinne van "Echt Mama" al? Volgende week hebben we het over het onderwerp 'moederschap'. Je kunt jouw antwoorden op de gestelde vragen natuurlijk ook invullen en achterlaten onder deze post of onder het desbetreffende Facebookbericht. We zijn erg benieuwd!

-x- Mama van Dijk

Leuk als je reageert!

0 reacties