Vandaag zou wel eens de perfecte dag kunnen zijn..

06:00


De schemering valt langs mijn iets te grote slaapkamerraam -of iets te kleine gordijnen- naar binnen. Op het raam zie ik een nattige waas dauw aan de buitenzijde gekleefd. Met een redelijke rustige nacht, slechts 4 plaspauzes en 14 draaipogingen van de ene op de andere heup in bed verklaar ik die ochtend tot een bijna perfecte.

Naomi word grote zus
Terwijl ik dochterlief al hoor kletsen kleed ik me aan. Met dat ik de gordijnen opzij schuif en een half platgeslagen mug vanaf de vensterbank uit het veld ruim bedenk ik me; dit zou dus zo'n heerlijke dag zijn om te bevallen. Verbijsterend door mijn zojuist in gedachten uitgesproken woorden loop ik nog ietwat strompelend de badkamer binnen waar een frisse ochtendbries het kleine raampje passeert. Oke, vooruit het is herfst, prima fris briesje voor op deze vroege morgen. Maar zeg nu zelf, vul ik mijn gedachten aan -terwijl ik door de openstaande badkamerdeur aan het einde van de gang naar de babykamer kijk- "je bent nog lang niet klaar voor de bevalling.. "

Die ochtend krijg ik diverse app'jes van hoogzwangere dames uit de omgeving met vermoedelijke weeën, ingepakte koffers en gemonteerde bedklossen. Zie je nu wel bedenk ik me wederom, dit zou wel eens zo'n perfecte dag kunnen zijn..

Met 31 weken hoop ik uiteraard dat ons kleine prins/prinses'je nog heel even op zich laat wachten. Eerst nog een mooie draaipoging doet en zelf zijn/haar hoofdje naar beneden weet te wurmen en dan pas rond 37 weken het startsein geeft. Toch druist dat intense gevoel steeds vaker naar boven want wat ben je welkom klein wondertje!

Herken je dat gevoel niet meer te kunnen wachten en soms -heel even- zelfs uitziet naar de start van de bevalling?

-x- Mama van Dijk





Leuk als je reageert!

1 reacties

  1. Oh ja, dat is natuurlijk het ultieme moment waar je 40 weken op wacht! Maar eerst toch nog maar even veilig blijven zitten :)

    BeantwoordenVerwijderen