Babyshower

Een babyshower, liever niet?

06:00

Mij bereikte laatst een artikel via social media dat 1 op de zoveel zwangere dames he-le-maal niet zit te wachten op de Amerikaanse  overgewaaide traditie; Babyshower! Hoe zit dat bij jou? Ben jij tijdens je zwangerschap verrast met een feestje ter ere van je zwangerschap? En hoe vond je dat? 

"Babyshower selfie "
Enkele weken geleden in het laatste weekend van onze (late) zomervakantie werd ik einde van de ochtend verrast met de komst van mijn moeder. Terwijl dochterlief heerlijk aan het slapen was gaf zij aan dat ik lekker met mijn man een terrasje kon gaan pakken en zij even een uurtje in ons huis verbleef. Niets -nee echt- nietsvermoedend(!) gingen wij vervolgens samen een ijsje eten een dorpje verderop. Enigszins verbaasd, dat wel. Maar aangezien we het in de afgelopen dagen juist al nu en dan over een beetje meer quality time samen hadden gehad paste deze verrassingsactie goed op zijn plaats. 

Manlief die niet wist dat er bij een babyshower vaak ook veel hapjes zijn laat zijn zwangere vrouw tijdens dit vooraf geplande ontvoer plan een ijscoupe met 5 bolletjes Italiaans ijs bestellen en samen eten we ons dan ook behoorlijk misselijk aan dat wél heel zalige ijsje. Na een half uur begint hij echter al te praten over mijn moeder die zogenaamd maar een uurtje kon oppassen en ondanks ik dat best raar vond en van mening was dat zij best iets langer kon oppassen gaat er ook op dat moment nog geen belletje rinkelen. Ietwat teleurgesteld maar tevreden over dit fijne quality time momentje vervolgen we onze weg terug richting huis. Maar dan ineens.. 

Huh? Zie ik daar nu slingers? Hangen daar echt ballonnen aan de deur? "Neee" roep ik meermaals tegen Gerjan terwijl we de auto parkeren voor het huis. Vol ongeloof kijk ik manlief aan. "Voor jou" zegt hij schattig. "Ga maar gauw naar binnen" vervolgt hij. Verbijsterd zie ik daar (bijna) al mijn vriendinnetjes, zussen en lieve mama's zitten in de achtertuin onder de veranda. De tuin is versierd, er staan overal hapjes, er worden spelletjes gedaan en er zijn super mooie, lieve en leuke cadeautjes. Zelfs zuslief uit Israël kijkt via de ipad met livestream mee. Wat een geweldige verassing van deze geweldig lieve mensen! Ik heb genoten, met de hoofdletter G. 

Een zeer geslaagde babyshower met al die lieve mensen!
Heb jij al eens een babyshower gevierd of misschien wel geregeld? Wat vond jij ervan? Leuk als je reageert.

-x- Mama van Dijk


Leuk als je reageert!

2 reacties

  1. Ahhh... ik zit dit echt met traanogen en een prikneus te lezen! Zo lief als mensen om je heen je verrassen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahh! Het was ook enorm lief! -X- Mama van Dijk

      Verwijderen