Zwangerschap

Voor de onhandige klusser en de perfectionistische vrouw, het komt goed!

06:00

Aii. Een keiharde "confession" aan de start van een nieuwe week. Het einde van de zwangerschap nadert. Terwijl manlief nog steeds uren draait waar je wel U tegen moét zeggen en daarnaast ook nog even de nodige verplichte cursusdagen bijwoont in het weekend knalt de tijd ondertussen vrolijk door. En als thuis dan de bijna uiteenspringende, waggelende vrouw ook nog met haar to-do lijstje van een halve meter begint te zwaaien als de zon al onder is snapt menig aardbewoner dat dat niet geheel in plezier ontvangen word..

Dé babykamer
Nog slechts een aantal weken te gaan en waar menig moeder (in spe) zich nog totaal niet druk zou maken heb ik het vooruitstrevende gevoel dat mijn vliezen ieder ogenblik kunnen breken, mijn buik uiteen knalt, het ritje naar het ziekenhuis dichterbij is dan gedacht en er op het to-do lijstje nog veel te veel staat dan nodig zou moeten zijn. En dus; "Hoog tijd om nú eerst dat euvel van inkijk op de babykamer op te lossen" kaart ik manlief aan na wederom een lange dag..

Eerder die week scheur ik op een doordeweekse dag richting een aantal woonwinkels, scoor een aantal leuke varianten om thuis te vergelijken en voila. Gordijn gekocht, check! Dat ging vrij makkelijk. De eerste week maken we een keuze welke het moet worden, worden er vast spullen gepakt en weer een andere dag word uitgetrokken om de oplader van de boormachine in het stopcontact te deponeren. Tot daar het moment van ophangen eindelijk aanbreekt.  Fijn! Ongedurig laat ik mijn rug tegen de deur aan leunen terwijl ik bekijk hoe het gordijn met enige kundigheid op zijn plek gehouden word terwijl een andere hand het eerste gat boort. Verwarrend kijk ik om me heen om te zien waar de waterpas en het meetlint zijn gebleven. Niet nodig, hoor ik al vlot. "Iets meer naar links, ietsje naar rechts, nu, Stop! Nee meer naar links en nu iets terug. Neeeee!" Ondertussen word de sfeer minder gezellig, word ik vriendelijk verzocht mij bezig te houden met het opvouwen van de was in een andere kamer en uiterst onderdanig besluit ik dat bevel te harte te nemen. Om vervolgens het geluid van een zuchtende partner, vallende gordijnen, boormachines en in elkaar geslagen pluggen aan te moeten horen. Als dat maar goed gaat bericht ik verontrustend een vriendin..

Na 36 pogingen om hem recht te hangen, 68 geboorde gaten in de muur waar er slechts 4 hoorde te komen en met een echtgenoot die me die verdere avond het liefst gefrustreerd ontwijkt, kijk ik tevreden naar het resultaat. Ik vergeet te vragen of hij nu een biertje lust. Wat had hij die verdient! Bedankt kanjer, wat is het mooi!

Voor de onhandige klusser en de perfectionistische en hoogzwangere vrouw; Het komt goed met die nesteldrang met een beetje wederzijds begrip, tijd, liefde, én geduld. Heus waar!

Dit artikel is gebaseerd op enkele waargebeurde feiten met een dikke knipoog;). 
-x- Mama van Dijk





Leuk als je reageert!

0 reacties