Zwangerschap

Zwangerschapsupdate en aftellen?

06:00

In de afgelopen maanden (augustus en september) schreef ik al diverse keren een openhartige update over het reilen en zeilen binnen deze tweede zwangerschap. Ondertussen is het oktober en te bedenken dat volgende maand ons gezinnetje al word uitgebreid met een klein minimensje maakt verwonderd, stil en dankbaar. Intens verlangend zie we dan ook uit naar dat moment. Afgelopen donderdag kon je al lezen hoe de zo geliefde thuisbevalling die ik voor ogen had in een klap veranderde in wederom een bevalling met medische indicatie.


Maar die bittere bijsmaak heeft plaatsgemaakt voor een stukje acceptatie, mede na de nodige geruststelling van de verloskundige. In overleg met het ziekenhuis hopen we de controles en mogelijk ook de bevalling (welliswaar in het ziekenhuis) door de eigen verloskundige te laten uitvoeren. De zwangerschap gaat tot op heden niet geheel zonder slag of stoot maar hoort dat ook niet een beetje bij een zwangerschap? Met 20 weken ging ik voor de helft werken ivm vele migraineaanvallen. Met 30 weken ben ik vervroegd gestopt met werken ivm bekkenklachten en krijg ik sinds deze maanden wekelijks behandelingen bij de chiropractor! Dit lijkt zijn vruchten af te werpen. Ook de behandeling die positief effect zou kunnen hebben op de stuitligging lijkt geslaagd. Het heeft zich zowaar met het hoofdje richting de uitgang gedraaid bleek van de week tijdens de controle en nu hopen wij natuurlijk van harte dat het op die manier blijft liggen. De klachten blijven momenteel stabiel en ik voel me redelijk goed als ik het overdag kalm aan doe. En die bolle buik? Die groeit vrolijk door. We gaan de laatste 8 weken in. Tijd voor weer een paar mooie plaatjes van de afgelopen weken.




Nog 8 "telefoon-selfies" te gaan?
Mijn bolle buik -die enkele weken geleden nog werd beschouwd als een heel flinke- die wel eens 4 weken vóór op schema zou kunnen liggen werd afgelopen week tijdens de controle beoordeeld een met zogezegd; "prima formaat". Kijk, dat zijn de positieve berichten, is het niet? 

-x- Mama van Dijk


Leuk als je reageert!

0 reacties